loading...

قیمت کولر اجنرال در بانه

عربستان؛ پشت پرده معضل حق پخش لیگ قهرمانان آسیا https://d77.ir/عربستان؛-پشت-پرده-معضل-حق-پخش-لیگ-قهرما/ دنیای 77 Fri, 23 Apr 2021 15:06:10 0000 ورزش https://d77.ir/عربستان؛-پشت-پرده

عربستان؛ پشت پرده معضل حق پخش لیگ قهرمانان آسیا https://d77.ir/عربستان؛-پشت-پرده-معضل-حق-پخش-لیگ-قهرما/ دنیای 77 Fri, 23 Apr 2021 15:06:10 0000 ورزش https://d77.ir/عربستان؛-پشت-پرده-معضل-حق-پخش-لیگ-قهرما/ معضل حق پخش 2021 لیگ قهرمانان آسیا هنوز سه هفته با بازی ها فاصله دارد ، اما کشورهای غرب آسیا ، به جز ایران و عربستان ، نمی توانند مسابقات را به صورت زنده تماشا کنند. پیش از این شبکه بین المللی “بن اسپورت” کل لیگ قهرمانان قطر را در غرب آسیا و خاورمیانه تحت …

معضل حق پخش 2021 لیگ قهرمانان آسیا هنوز سه هفته با بازی ها فاصله دارد ، اما کشورهای غرب آسیا ، به جز ایران و عربستان ، نمی توانند مسابقات را به صورت زنده تماشا کنند.

پیش از این شبکه بین المللی “بن اسپورت” کل لیگ قهرمانان قطر را در غرب آسیا و خاورمیانه تحت پوشش قرار داده بود. امسال AFC درخواست غیرمعمولی برای فروش پخش زنده این مسابقات ارائه داد و در نتیجه شبکه های مشهور ماهواره ای خرید آن را متوقف کردند.

این اقدام AFC باعث نارضایتی بسیاری شد و هواداران فوتبال در کشورهای عربی غیر از عربستان سعودی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و نمی توانند بازی های تیم های محبوب خود را تماشا کنند.

جالب اینجاست که عربستان سعودی امسال برای اولین بار یک شبکه فوتبال راه اندازی کرده و با خرید حق پخش لیگ قهرمانان اروپا ، تمام بازی های کشورش را خریداری می کند. جالبتر اینکه ، سعودی ها مبلغ نجوم را برای خرید حق پخش در کشور خود به AFC پرداختند.

به گفته منابع آگاه ، کنفدراسیون آسیا 22 میلیون پوند از شبکه اینترپورت برای فروش یک ساله بازی های فوتبال قاره کهن درخواست کرده است ، اما شبکه قطر به دلیل تعداد زیاد این درخواست را رد کرده است ، زیرا مشکلی برای تخریب وجود ندارد . امروزه در کشورهای حوزه خلیج فارس زندگی می کنند.

حال س theال این است که چرا کنفدراسیون آسیا حق امتیاز خود را از شبکه ها به یک باره در روزهای کرونا دو برابر کرد و تعداد بسیار بیشتری را نسبت به سال گذشته خواستار شد. مهمتر از همه ، چرا سعودی ها زیر دست این مرد شگفت انگیز رفتند و با راه اندازی شبکه ای به نام “GSA” آنها فقط این مسابقات را در عربستان سعودی پخش می كردند.

با تجزیه و تحلیل این مشکل ، به چند نکته روشن رسیده است. به گفته منابع ، سعودی ها 40 میلیون پوند برای شروع و پخش مسابقات در عربستان سعودی به کنفدراسیون آسیا پرداخت کردند.

این رقم به مراتب بیشتر از درخواست AFC 27 میلیون دلاری از شبکه بندری اینترپورت است. نکته اساسی این است که شبکه بین ورزشی می تواند بازی ها را در تمام کشورهای عربی بفروشد و غرامت زیادی به AFC پرداخت کند.

با این حال ، شبکه سعودی فقط حق پخش لیگ قهرمانان 2021 در عربستان را دارد و نمی تواند پخش را در هیچ کشور دیگری بفروشد. علیرغم محدودیت ها ، سعودی ها موافقت کردند 40 میلیون پوند به AFC بپردازند و به نوعی فقط 40 میلیون پوند از جیب بازی های آسیایی را از دست می دهند.

البته نکته اصلی این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از شروع مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2021 خدمات بزرگی در میزبانی از سعودی ها ارائه داد. نمایندگان کشورمان که به دلیل روابط سیاسی با عربستان از 5 سال گذشته بازی های آنها در کشورهای ثالث برگزار می شد ، به دلیل تصمیم عجیب و غیر منتظره AFC مجبور به عزیمت به عربستان شدند.

وضعیت کرونا بهانه ای شد تا کنفدراسیون آسیا به عربستان سعودی میزبان سه گروه از پنج گروه لیگ قهرمانان در غرب را بدهد. مسابقات گروه اول ، سوم و چهارم هم اکنون به میزبانی عربستان سعودی برگزار می شود. دو بازی گروهی دیگر به میزبانی امارات و هند برگزار می شود.

با نگاهی تحلیلی به این موضوع می توانید موضوع پخش عربستان و حق AFC برای پرداخت هزینه AFC را در این زمینه درک کنید. عربستان 40 میلیون دلار نفت به جیب مقامات کنفدراسیون آسیا ریخت و مبلغی غیرمعمول برای خرید حق پخش پرداخت کرد.

در پشت صحنه ، سعودی ها 40 میلیون پوند هزینه پخش پرداخت نکردند ، اما برای خرید میزبانی این سه گروه هزینه پرداخت کردند تا 70 درصد از بازی های میزبان در ریاض و جده را میزبانی کنند. میزان هزینه پخش به نوعی پوششی برای این موضوع است تا موضوع لابی سعودی میزبان لیگ قهرمانان 2021 را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید: کلین شیت بیرانبند و شکست آنتورپ!

253 251

محمد قطب بازدید : 50 سه شنبه 07 اردیبهشت 1400 زمان : 19:37 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 535
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 170
  • بازدید ماه : 106
  • بازدید سال : 5,444
  • بازدید کلی : 25,776