loading...

قیمت کولر اجنرال در بانه

ادعای سی‌ان‌ان درباره پنهان کاری کره شمالی در زمینه ذخیره کلاهک‌های اتمی https://evarah.ir/2021/03/ادعای-سی‌ان‌ان-درباره-پنهان-کاری-کره/ ایواره Tue, 02 Mar 2021 14:04:01 0000 بین المل

ادعای سی‌ان‌ان درباره پنهان کاری کره شمالی در زمینه ذخیره کلاهک‌های اتمی https://evarah.ir/2021/03/ادعای-سی‌ان‌ان-درباره-پنهان-کاری-کره/ ایواره Tue, 02 Mar 2021 14:04:01 0000 بین الملل https://evarah.ir/2021/03/ادعای-سی‌ان‌ان-درباره-پنهان-کاری-کره/

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ایواره ، شبکه خبری سیانان با استناد به تصاویر ماهواره ای ادعا می کند که کره شمالی اخیراً اقداماتی برای پنهان کردن ذخیره سلاح های هسته ای خود انجام داده است. براساس وب سایت ایواره ، آژانس های اطلاعاتی آمریکا معتقدند کره شمالی از این سایت برای ذخیره …

منبع: خبرگذاری ایواره
ادعای سی‌ان‌ان درباره پنهان کاری کره شمالی در زمینه ذخیره کلاهک‌های اتمی


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ایواره ، شبکه خبری سیانان با استناد به تصاویر ماهواره ای ادعا می کند که کره شمالی اخیراً اقداماتی برای پنهان کردن ذخیره سلاح های هسته ای خود انجام داده است.

براساس وب سایت ایواره ، آژانس های اطلاعاتی آمریکا معتقدند کره شمالی از این سایت برای ذخیره سلاح های هسته ای خود استفاده می کند.

سیانان می نویسد که این اقدام کره شمالی می تواند بر حس اضطرار منتقدانی که می گویند دولت بایدن استراتژی روشنی در مورد نحوه برخورد با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دارد ، بیفزاید.


به گفته سیانان ، ساختمان پشت بام بر فراز ورودی های تونل ساخته شده است که به انبار سلاح های هسته ای ختم می شود.

رسانه های ماهواره ای گزارش دادند که تصاویر ماهواره توسط مرکز ماکسار در 11 فوریه ضبط شده و توسط کارشناسان موسسه میدلبوری تجزیه و تحلیل شده است.

سیانان در ادامه ادعا می کند که این تصاویر نشان می دهد کره شمالی در سال 2020 در سایتی بنام Yongdukoktung در حال ساخت ساختمان های جدید است که به گفته محققان امکان دسترسی به تونل های زیرزمینی آن را که منجر به ذخیره سلاح های هسته ای می شود ، فراهم می کند.

یک مقام اطلاعاتی ایالات متحده به شیان گفت که Yongdukoktung سایتی است که قبلاً توسط سرویس اطلاعاتی ایالات متحده به عنوان انبار سلاح های هسته ای کره شمالی شناخته شده بود و هنوز هم تصور می شود که برای این منظور استفاده می شود.

این رسانه همچنین ادعا کرد ، با توجه به این فیلم ها ، کره شمالی به تولید فعالانه سلاح هسته ای در کشورهای سراسر کشور ادامه می دهد ، در حالی که اقدامات بیشتری برای پنهان کردن ذخایر سلاح هسته ای خود انجام می دهد.

اوایل ماه فوریه ، کاخ سفید اعلام کرد که دولت رئیس جمهور جو بایدن قصد دارد استراتژی جدیدی را در قبال کره شمالی دنبال کند و سیاست آن را در رایزنی نزدیک با متحدان نزدیک خود مانند کره جنوبی و ژاپن بررسی کند.

سخنگوی کاخ سفید ، جن ساکی گفت که بایدن شک ندارد که موشک های بالستیک هسته ای کره شمالی و سایر فعالیت های گسترش سلاح های هسته ای تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است و NPT در حال ضعف است.

آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه بایدن در جلسه تأیید سنا گفت که دولت جدید قصد دارد “تمام رویکردها و سیاست های کره شمالی” و گزینه های خود را برای افزایش فشار بر پیونگ یانگ برای بازگرداندن مجدد آن به میز بررسی کند. او قصد مذاکره دارد.

بایدن همچنین در مقاله ای در ماه اکتبر گفت که قصد دارد برای خلع سلاح کره شمالی وارد دیپلماسی اصولی شود.

اما در اواسط ماه فوریه ، یک دیپلمات سابق کره شمالی گفت خلع سلاح این کشور غیرممکن است ، و گفت برنامه هسته ای پیونگ یانگ مستقیماً با ثبات دولت پیونگ یانگ ارتباط دارد (جزئیات بیشتر).

یک مقام ارشد اطلاعاتی ایالات متحده در کره شمالی گفته است که اگرچه جو بایدن گفته است که به دنبال راه هایی برای بازگشت کره شمالی به مذاکرات است ، وی دیپلماسی را فقط به عنوان ابزاری برای پیشبرد تولید سلاح های هسته ای خود می داند.

علی رغم تلاش های ناموفق دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق برای گفتگو با پیونگ یانگ و سه دیدار رئیس جمهور سابق و رهبر کره شمالی کیم جونگ اون ، تنش بین دو کشور همچنان ادامه دارد.

در دهه های اخیر ، ایالات متحده نیروهای خود را در همسایگی کره جنوبی و کره شمالی مستقر کرده و بارها خواستار برچیدن آن شده است ، اما پیونگ یانگ گفته است که این ایمنی و بقای آن را تضمین می کند.

انتهای پیام / متر



این نوشته از سایت به وسیله پرتال پیشرفته خبری، اقدام به انتشار محتوا می نماید، به همین خاطر مسوولیت این مقاله بر عهده منابع اصلی بوده و سامانه بر خط ایواره هیچ مسوولیتی در قبال این مقاله نخواهد داشت.

منبع: خبرگذاری ایواره
ادعای سی‌ان‌ان درباره پنهان کاری کره شمالی در زمینه ذخیره کلاهک‌های اتمی

محمد قطب بازدید : 20 پنجشنبه 14 اسفند 1399 زمان : 3:32 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 535
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 111
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 236
  • بازدید ماه : 604
  • بازدید سال : 5,942
  • بازدید کلی : 26,274