loading...

قیمت کولر اجنرال در بانه

زنگنه: تقاضای نفت دنیا هنوز به رقم سال ۲۰۱۹ نرسیده است https://evarah.ir/2021/04/زنگنه-تقاضای-نفت-دنیا-هنوز-به-رقم-سال-۲/ ایواره Thu, 01 Apr 2021 20:47:01 0000 اقتصادی https://evara

زنگنه: تقاضای نفت دنیا هنوز به رقم سال ۲۰۱۹ نرسیده است https://evarah.ir/2021/04/زنگنه-تقاضای-نفت-دنیا-هنوز-به-رقم-سال-۲/ ایواره Thu, 01 Apr 2021 20:47:01 0000 اقتصادی https://evarah.ir/2021/04/زنگنه-تقاضای-نفت-دنیا-هنوز-به-رقم-سال-۲/

وزیر نفت در توضیح توافق پانزدهمین نشست وزیران اوپک پلاس گفت: تقاضای جهانی نفت هنوز به سال 2019 نرسیده است. به گزارش ایواره ، بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه ، 4 آوریل) پس از پایان پانزدهمین اجلاس سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدان آن (ائتلاف اوپک پلاس) به خبرنگاران گفت که این سومین نشست …

منبع: خبرگذاری ایواره
زنگنه: تقاضای نفت دنیا هنوز به رقم سال ۲۰۱۹ نرسیده است

وزیر نفت در توضیح توافق پانزدهمین نشست وزیران اوپک پلاس گفت: تقاضای جهانی نفت هنوز به سال 2019 نرسیده است.

به گزارش ایواره ، بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه ، 4 آوریل) پس از پایان پانزدهمین اجلاس سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدان آن (ائتلاف اوپک پلاس) به خبرنگاران گفت که این سومین نشست در سال جدید است ( 2021) برای بررسی بازار نفت برگزار شده است ، وی افزود كه اعضای اوپك پلاس به طور كلی در تعهدات خود عملكرد بسیار خوبی داشته اند ، اگرچه رعایت برخی از كشورها مطلوب نبوده و این باعث اعتراض برخی از اعضا شده است.

وی گفت: برآوردهای توسعه اقتصادی جهان 5 درصد افزایش نشان می دهد. “طبق این برآورد ، تقاضا برای نفت خام به دلیل احیای مشاغل حدود 5.6 میلیون بشکه افزایش می یابد ، اگرچه با توجه به اینکه 9.6 میلیون بشکه از تقاضای جهانی نفت در سال 2020 نسبت به سال 2019 کاهش یافته است. سطح تقاضا برای نفت هنوز به سال 2019 نرسیده است ، احتمالاً تقاضای جهانی نفت در سال 2022 به سطح سال 2019 برسد.

وزیر نفت ادامه داد: اعضای اوپک پلاس در نشست امروز ماه مه ، ژوئن تصمیم گرفتند ، موفقیت واکسیناسیون از یک سو و اختصاص 1900 میلیارد دلار توسط دولت ایالات متحده به عنوان محرک اقتصادی را از طرف دیگر ، ضمن نگرانی در مورد شکنندگی و ژوئیه به ترتیب 350،000 بشکه در روز ، 350،000 بشکه در روز و بیش از 400،000 بشکه در روز اضافه خواهد کرد.

زنگنه با بیان اینکه طبق تصمیم جلسه امروز ، جلسات اوپک پلاس همچنان به صورت ماهانه برای بررسی بازار نفت برگزار می شود ، افزود: این تصمیمات پس از چهار ساعت جلسه گرفته شد.

وی در مورد کشورهای متخلف گفت که تعهد برخی از کشورها برای سهمیه کاهش تولید کم بوده است: ایران ، لیبی و ونزوئلا همچنان از توافقنامه تولید خارج می شوند زیرا به دلیل فشارهای آمریکا کمتر از ظرفیت سنتی و حق تاریخی خود تولید می کنند . ، مستثنی هستند.

برای رفع موانع سندی در صنعت نفت تهیه کنید

وزیر نفت درباره اینکه چگونه شعار 1400 “تولید ، حمایت و عدم تأثیر” می تواند راهی برای صنعت نفت باشد ، افزود: این هفته جلسات و پیش جلساتی را در سطح خبرگان و نمایندگان مجلس برگزار کرده ایم تا سندی را برای شنبه آینده آماده کنید ، ما جلسه ای در سطح وزیر و معاون وزیر خواهیم داشت تا این سند را نهایی و ابلاغ کنیم.

زنگنه اظهار داشت که ما باید از فرصت ایجاد شده برای رفع موانع تولید استفاده کنیم ، اما تصریح کرد که وزارت نفت متولی رفع کلیه موانع تولید نیست و سایر اعضای دولت ، مجلس شورای اسلامی و دادگستری در این سهم مسائل اما ما می خواهیم بیشتر روی اقدامات وزارت نفت تمرکز کنیم تا بتوانیم از افزایش تولید و رفع موانع تولید تا 1400 حمایت کنیم.

وی با توصیف سال 1399 بسیار دشوار ، اظهار داشت: البته امسال نیز موفقیت های ارزنده ای داشته ایم. سال 99 سال بسیار خوبی در صنعت نفت بود ، به عنوان مثال ، ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی ایران به 25 میلیون تن و تولید گاز خام کشور به یکهزار میلیون متر مکعب رسید.

بیانیه پانزدهمین نشست وزیران اوپک پلاس

طبق اعلام وزارت نفت ، پانزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان تولیدکنندگان نفت (اوپک) امروز (پنجشنبه ، 12 آوریل) به ریاست عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان و معاون روسیه نخست وزیر الكساندر نواوك از طریق ویدئو كنفرانس و حضور 23 كشور عضو با صدور بیانیه كاری به پایان رسید.

در این جلسه تأثیر مثبت توافقنامه همکاری (DoC) در حمایت از تعادل دوباره بازار جهانی نفت برجسته شد. این نتایج با تصمیمات تاریخی اتخاذ شده در دهمین نشست (فوق العاده) اوپک و غیر اوپک در 12 آوریل 2020 برای تعدیل روند نزولی کل تولید نفت خام و تصمیمات بعدی است.

وزرای انرژی اوپک و غیر اوپک از سیاست محتاطانه عربستان سعودی در حفظ کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز در آوریل 2021 برای سومین ماه متوالی تمجید کردند.

در این جلسه ، ضمن تأکید بر ادامه روند توافق شده در دوازدهمین نشست وزیران اوپک و غیر اوپک (در دسامبر سال 2020) برای برگزاری جلسات ماهانه وزرای اوپک و غیر اوپک ، تصویب شد که سطح تولید در ماه مه ، ژوئن و ژوئیه 2021 به تدریج تنظیم می شود. این تعدیل تولید باید بر اساس شرایط بازار باشد و تنظیم تولید ماهانه نباید بیش از 500000 بشکه در روز باشد.

وزرای نفت و انرژی اوپک پلاس گزارش ماهانه کمیته فنی مشترک (JTC) را شامل اطلاعات مربوط به تولید نفت خام در ماه فوریه ، بررسی کردند.

با توجه به احیای مجدد شرایط بازار نفت به دنبال برنامه های واکسیناسیون جهانی و بسته های محرک برای اقتصادهای بزرگ جهان ، آنها خاطرنشان کردند که نوسانات مشاهده شده در هفته های اخیر نیاز به یک رویکرد محتاطانه و هوشیارانه برای نظارت بر تحولات بازار دارد.

در این جلسه اشاره شد که ذخایر نفتی کشورهای عضو OECD در ماه فوریه برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت ، اما بالاتر از میانگین 2015-2019 باقی ماند.

در این نشست از پیشرفت مثبت کشورهای شرکت کننده در توافق نامه همکاری استقبال شد. کل الحاق این کشورها در فوریه 2021 به 115 درصد رسیده است که روند پیوستن زیاد کشورهای شرکت کننده را تقویت می کند.

وزرا متذکر شدند که از زمان نشست اعضای اوپک و غیر اوپک در آوریل 2020 تا پایان فوریه 2021 ، این کشورها با تنظیم میزان عرضه جهانی نفت و تسریع بازده تعادل در بازار نفت ، تولید نفت خود را 2.6 میلیارد بشکه کاهش داده اند. . انجام شد.

وزرای نفت و غیر اوپک اوپک و غیر اوپک کشورهایی را که پیشنهاد جبران نقض تولید قبلی خود را داده اند و هنوز هم بیشتر از سهمیه خود را در قرارداد کاهش تولید جبران می کنند ، ستودند. آنها همچنین خواستار تعهد کامل همه شرکت کنندگان برای دستیابی به هدف تعادل بازار و جلوگیری از تأخیرهای بی مورد در روند کار شدند.

در این راستا ، وزرای نفت اوپک و غیر اوپک و غیر اوپک در مورد درخواست کشورهای متخلف برای تمدید دوره غرامت عدم رعایت آنها تا پایان سپتامبر 2021 توافق کردند.

در این جلسه ، از اعضایی که به سهمیه کاهش تولید خود پایبند نبودند ، خواسته شد تا برنامه های جبران خسارت خود را در تاریخ 15 آوریل 2021 (26 آوریل) به دبیرخانه اوپک ارائه دهند.

در این نشست از عربستان سعودی برای ارائه دو برنامه “طرح سبز سعودی” و “طرح سبز خاورمیانه” که نقش مهمی در تلاش های جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و تعهد ریاض در انتقال دانش و تبادل تجربیات دارد ، تقدیر شد. این جهت

صنعت نفت و گاز می تواند بخشی از راه حل تغییرات آب و هوا باشد. اوپک از منابع و تخصص قابل توجهی برخوردار است که می تواند به رفع چالش کاهش انتشار گازهای گلخانه ای جهانی کمک کند.

این سازمان روشهای افزایش همکاری در این زمینه مهم را بررسی خواهد کرد. رهبران G20 از استراتژی عربستان سعودی برای مقابله با تغییرات آب و هوا – یک اقتصاد چرخشی و چهار محور آن – کاهش ، استفاده مجدد ، بازیافت و دفع – به عنوان یک راه حل جامع و متعادل برای انتشار گازهای گلخانه ای استقبال کرده اند.

وزرای نفت و انرژی اوپک پلاس از نقش مشارکت کمیته فنی مشترک و دبیرخانه اوپک در این جلسه قدردانی کردند.

در این جلسه ، تصمیم بر این شد که جلسه بعدی کمیته مشترک وزیران برای نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت بین اوپک و کشورهای غیر اوپک (JMMC) و شانزدهمین نشست وزیر اوپک پلاس در تاریخ 28 آوریل 2021 (مه) برگزار شود. 8)

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
زنگنه: تقاضای نفت دنیا هنوز به رقم سال ۲۰۱۹ نرسیده است

محمد قطب بازدید : 30 جمعه 13 فروردین 1400 زمان : 8:08 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 535
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 148
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 273
  • بازدید ماه : 641
  • بازدید سال : 5,979
  • بازدید کلی : 26,311