loading...

قیمت کولر اجنرال در بانه

مکالمه ذهنی چگونه سرنوشت ما را رقم می‌زند؟ https://d77.ir/مکالمه-ذهنی-چگونه-سرنوشت-ما-را-رقم-می‌/ دنیای 77 Sun, 18 Apr 2021 20:03:25 0000 عمومی https://d77.ir/مکالمه-ذهنی-چگونه-سرنو

مکالمه ذهنی چگونه سرنوشت ما را رقم می‌زند؟ https://d77.ir/مکالمه-ذهنی-چگونه-سرنوشت-ما-را-رقم-می‌/ دنیای 77 Sun, 18 Apr 2021 20:03:25 0000 عمومی https://d77.ir/مکالمه-ذهنی-چگونه-سرنوشت-ما-را-رقم-می‌/ یک نکته که باید از آن آگاه باشید: مکالمات داخلی شما می تواند تأثیر مستقیم بر سلامتی شما داشته باشد ، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی. این گفتگوی داخلی عزت نفس شما را تضعیف می کند و امکانات ، منابع و فرصت های شما را تعطیل می کند. بنابراین ، باید …

یک نکته که باید از آن آگاه باشید: مکالمات داخلی شما می تواند تأثیر مستقیم بر سلامتی شما داشته باشد ، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی. این گفتگوی داخلی عزت نفس شما را تضعیف می کند و امکانات ، منابع و فرصت های شما را تعطیل می کند. بنابراین ، باید روی آن تمرکز کنید تا بتوانید آن را تغییر دهید.

به گزارش دنیای 77 ، سواد زندگی وی نوشت: “ما نتیجه گفتگوی داخلی خود هستیم.” این ، نحوه گفتگو با خودمان ، همان مکالمه درونی بدون وقفه است که شخصیت ما را شکل می دهد. بنابراین وقتی شایستگی های خود را زیر سال ببرید ، به بدترین دشمن خود تبدیل خواهید شد.

آیا در مکالمات داخلی خود احساس حقارت می کنید؟ آیا خود را مقصر می دانید؟ آیا شما خود را با دیگران مقایسه می کنید؟ به یاد داشته باشید که سلامتی با عشق و احترام با شما صحبت می کند.

عملکرد مکالمه ذهنی

گفتگوی داخلی مغز ما را تغییر می دهد. مکالمه روزانه شما می تواند چندین قسمت از مغز را تقویت کند تا به شما در کنترل بهتر استرس ، کنترل خلق و خوی و حتی قویتر شدن کمک کند. با این حال ، اگر محتوای این مکالمه داخلی منفی باشد اما شما را غرق در خود نکند ، مطمئناً می تواند شما را به ناامیدی و اضطراب به یک وضعیت بسیار ناامیدکننده و مخرب برساند.

یک واقعیت وجود دارد که بسیاری از ما هر از گاهی تجربه کسب می کنیم. به عنوان مثال ، طبق معمول ، فرض کنید شما دوست خستگی ناپذیر دیگران هستید که همیشه وقتی دیگران به آن احتیاج دارند ، آنجا هستند. شما به عنوان شخصی ایستاده اید که همیشه دیگران را تشویق می کند. به آنها امید و الهام می بخشد. شخصی که همیشه می داند در هر لحظه چه بگوید. به این ترتیب ، شما پشتیبان بلامنازع دیگران هستید ، از طریق ارتباط دقیق ، شجاعت ، اشتیاق و روشنایی را در آنها بیدار می کنید.

با این حال ، گاهی اوقات شما به بدترین دشمن خود تبدیل می شوید و این به این دلیل است که مکالمه خود را با عباراتی مانند این طنین انداز می کند: “چگونه می توانید چنین حرفهای احمقانه ای بزنید؟ شما یک فرد بی تجربه هستید!” ، “حتی به آن فکر نکنید ، دوباره. دوباره سعی کن دوباره اشتباه کردم. “و …”

خودمان می گوییم. ضرب المثل همانطور که هست از کوزه بیرون می آید. گاهی اوقات ، ما یک عمر خود را صرف گفتگو کردن با خود می کنیم. یک ضرب المثل چینی می گوید: “به افکار خود نگاه کنید! زیرا این حرف های شما خواهد بود. به سخنان خود توجه کنید زیرا آنها به کار شما تبدیل می شوند! مراقب کار خود باشید ، زیرا آنها باعث می شوند عادت های خود را حفظ کنید ، زیرا آنها به سرنوشت شما تبدیل می شوند. “

تغییر گفتمان داخلی برای مدت طولانی برای ما آسان نیست. اما به یک دلیل واضح ضروری است: گفتگوی منفی مغز را تغییر می دهد. این امر شما را در معرض خطر اختلالات اضطرابی و افسردگی قرار می دهد.

گفتگوی درونی شما مغز شما را تغییر می دهد و آنچه را با خود می گویید مشخص می کند.

گفتگوی داخلی با موضوع مطالعات علمی

تأثیرات گفتگوی درونی بر رفتار و شخصیت همیشه مورد توجه روانشناسان بوده است و در دهه های اخیر بسیاری از کتاب ها و نشریات مربوط به خودیاری و ظرفیت سازی و رشد شخصی افراد را به مراقبت از این جنبه ترغیب کرده است. با این حال ، موضوع “گفتمان درونی” از آغاز قرن بیستم مورد بررسی قرار گرفته است.

در حقیقت ، این روانشناس روس لو لو ویگوتسکی بود که ابتدا از خود پرسید: “آیا مغز انسان در هنگام مکالمه داخلی به همان روشی کار می کند که هنگام صحبت با صدای بلند دارد؟” پاسخ بله است.

چندین مطالعه نشان داده است که مناطقی از مغز که هنگام مکالمه با خود فعال هستند ، مانند شکنج تحتانی جلوی سمت چپ (ناحیه بروکا) ، هنگام صحبت با صدای بلند نیز فعال هستند.

گفتمان درونی پدیده ای پیچیده و همه کاره است. بنابراین شما باید در مورد چگونگی تأثیر آن بر سلامت روان خود بیشتر بدانید. به عنوان مثال ، چارلز فرنیهوگ ، روانشناس دانشگاه دورهام ، توضیح داد که “نجواهای داخلی” در هر دقیقه حدود 4000 کلمه تولید می کند. طبق کتاب وی ، صدای داخلی: تاریخ و علم خانه با خود صحبت می کنند ، مکالمه داخلی 10 برابر سریعتر از ارتباط کلامی است.

بنابراین ، باید بدانید که هر اتفاقی که در ذهن شما می افتد ، هر ایده ، فکر ، خودآموزی ، مثبت یا منفی باشد ، تأثیر زیادی روی شما دارد.

نجواهای منفی درونی ، احساسات و مغز

جان اچ کریستال ، سردبیر مجله روانپزشکی بیولوژیک و استاد دانشکده پزشکی ییل ، ​​مطالعه ای را انجام داد که تأثیرات عاطفه را بر مغز نشان می داد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که چگونه پیوستگی گفتگوی داخلی منفی ساختارهای عصبی متعدد در مغز را ضعیف می کند ، به این دلیل که ارتباطات منفی داخلی باعث آسیب پذیری بیشتر افراد در برابر استرس می شود.

در این مطالعه مراکز مغزی مانند اینسولا و آمیگدالا بیش فعالی زیادی نشان دادند. این مناطق از احساسات ، مانند ترس یا توجه به تهدیدات در محیط شما ، گاهی اوقات می تواند شما را در یک وضعیت خستگی روانشناختی فرو برد. علاوه بر این ، شما نمی توانید این واقعیت را نادیده بگیرید که مکالمات منفی می توانند باعث اضطراب شوند و اغلب شما را به یک حوزه ناامیدی بیندازند.

یک نکته که باید از آن آگاه باشید: گفتگوهای داخلی شما می تواند تأثیر مستقیم بر سلامتی شما ، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی داشته باشد. این گفتگوی داخلی عزت نفس شما را تضعیف می کند و امکانات ، منابع و فرصت های شما را تعطیل می کند. بنابراین ، باید روی آن تمرکز کنید تا بتوانید آن را تغییر دهید.

چه طور باید شروع کرد؟

شما برای موفقیت در تجارت وابسته به چیزی بیش از شانس نیاز دارید. یک راه آسان برای رسیدن به این هدف داشتن نقش شخص ثالث و خطاب به خودتان است. این روشی برای به عهده گرفتن نقش دوستی است که به شما سلام می کند اما در عین حال همیشه مراقب اصلاح مکالمه داخلی شماست.

استفاده از شخص سوم برای گفتگو با خود به شما کمک می کند قدم بردارید و در مورد پاسخ ها و احساسات خود ، چه در مورد یک رویداد گذشته صحبت می کنید و چه به آینده ، نگاه کنید. همچنین می تواند به شما در کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

گفتگوی زیر نمونه ای از این تغییر است: “من می دانم که نگران هستید ، اما به یاد داشته باشید که چگونه می توانید بر آن غلبه کنید. قبلاً این کار را انجام داده اید ، بنابراین باور کنید.” شما قدرتمند هستید ، فقط به تلاش خود ادامه دهید.

گوش کنید و یاد بگیرید

روز را به شنیدن مکالمات داخلی خود اختصاص دهید. آیا از خود حمایت می کنید؟ آیا انتقادی دارید یا نسبت به خود دیدگاه منفی دارید؟ آیا می توانید این افکار و سخنان را به راحتی برای عزیز خود بیان کنید؟ آیا در مکالمات داخلی خود مضامین مشترک یا تکرار مضامین دارید؟ افکار منفی مهم یا تکراری بنویسید.

خوب فکر کنید

در مورد افکاری که ذکر کردید این سوال را از خود بپرسید:

آیا من بیش از حد واکنش نشان می دهم؟ آیا واقعاً آنقدر بزرگ است؟ آیا در طولانی مدت مهم است؟

آیا من زیاد تعمیم می دهم؟ آیا می توانم بر اساس حقیقت یا نظرات و تجربیات خودم نتیجه بگیرم؟

آیا می توانم ذهنم را بخوانم؟ آیا تصور می کنم دیگران عقاید یا احساسات خاصی دارند؟ آیا می توانم حدس بزنم دیگران چه واکنشی نشان می دهند؟

آیا باید به خودم برچسب بدی بزنم؟ آیا باید خودم را با استفاده از کلماتی مانند “احمق” ، “ناامید” یا “چاق” توصیف کنم؟

آیا این جای نگرانی نیست؟ واقعیت به ندرت سیاه یا سفید است بدون توجه به اینکه آیا من یک رویداد را خوب یا بد می بینم؟ پاسخ معمولاً در ناحیه خاکستری رنگ بین این دو است.

این ایده چقدر صادقانه و دقیق است؟ برگردید و با دقت خود را یک دوست بدانید.

دنده ها را عوض کنید

اکنون که فهمیدید چگونه افکار درونی شما می تواند شما را گیج یا عدم تعادل کند ، وقت آن است که چرخ دنده ها را تغییر دهید و رویکرد جدیدی در مکالمه خود بیاموزید. نگاهی به نظرات لیست خود بیاندازید و آنها را با دید مثبت تری بیان کنید.

مثال 1

“من یک احمق هستم. کار را خراب کردم و پایان این کار است.”

گزینه: “من می توانم از این بهتر عمل كنم. دفعه دیگر آمادگی و تمرین بیشتری پیدا می كنم. شاید ویدئویی از سخنرانی عمومی را تماشا كنم. این می تواند برای حرفه من خوب باشد.”

مثال 2

“من نمی توانم این کار را در یک هفته Imp Impossible انجام دهم.”

گزینه: “انجام این کار مدت زیادی طول می کشد اما من این کار را می کنم. فکر می کنم می توانم ببینم کدام یک از دوستانم می توانند به من کمک کنند.”

مثال 3

“چه مسخره ای! من نمی توانم به شما یاد دهم که چگونه فکر واضح تری داشته باشید.”

روش جایگزین: “یادگیری روشنگری می تواند از بسیاری جهات به من کمک کند. بیایید برویم.”

به طور خلاصه ، این تغییر یک روند وابسته به زمان است. در ابتدا ممکن است تغییر گفتار محدود داخلی دشوار باشد اما اگر به آن متعهد باشید به تدریج تغییرات را مشاهده خواهید کرد. ضرب المثل قدیمی چینی را مرور کنید:

“به افكارتان نگاه كنید ، زیرا آنها سخنان شما خواهند بود. به سخنان خود توجه كنید ، زیرا آنها كار شما می شوند. مراقب كار خود باشید ، زیرا آنها عادتهای شما را ایجاد می كنند.” عادتهای خود را حفظ كنید ، زیرا آنها به سرنوشت شما تبدیل می شوند. “

محمد قطب بازدید : 29 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1400 زمان : 8:15 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 535
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 159
  • بازدید ماه : 527
  • بازدید سال : 5,865
  • بازدید کلی : 26,197