loading...

قیمت کولر اجنرال در بانه

پیشنهاد ممنوعیت فروش دارو توسط عطاریها/هشدار؛ استفاده از مت آمفتامین در ترکیبات قرصهای لاغری https://d77.ir/پیشنهاد-ممنوعیت-فروش-دارو-توسط-عطاریه/ دنیای 77 Fri, 09 Apr 2021 23:09:38 0000

پیشنهاد ممنوعیت فروش دارو توسط عطاریها/هشدار؛ استفاده از مت آمفتامین در ترکیبات قرصهای لاغری https://d77.ir/پیشنهاد-ممنوعیت-فروش-دارو-توسط-عطاریه/ دنیای 77 Fri, 09 Apr 2021 23:09:38 0000 جامعه و خانواده https://d77.ir/پیشنهاد-ممنوعیت-فروش-دارو-توسط-عطاریه/ مدیرکل کمک های پزشکی و اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اصلاحات و اصلاحیه های مواد 15 ، 1 ، 16 و 42 قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: جایی برای درمان اعتیاد و اعتیاد وجود ندارد اما برخی از این مراکز این کار را غیرقانونی انجام می دهند و حتی در …

مدیرکل کمک های پزشکی و اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اصلاحات و اصلاحیه های مواد 15 ، 1 ، 16 و 42 قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: جایی برای درمان اعتیاد و اعتیاد وجود ندارد اما برخی از این مراکز این کار را غیرقانونی انجام می دهند و حتی در فضای مجازی تبلیغ می کنند. تجزیه و تحلیل انجام شده بر روی این چند ترکیب معطر پیچیده نشان می دهد که این ترکیبات دارو هستند.

رضا توشرکان منش در مصاحبه با دنیای 77 ، وی با اشاره به اصلاحات و اصلاحیه های مواد 15 و 16 قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: کارگروه های هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در بین معاونان ریاست گروه حقوقی ایجاد و جلسات فشرده ای با کارشناسان برای بررسی کل قانون تشکیل شد

وی در مورد بازنگری و اصلاح مفاد مواد 15 ، 16 و 42 این قانون که مربوط به اعتیاد ، رفتار داوطلبانه و اجباری است ، گفت: مراجع علمی مانند مطالعات و انجمن علمی روانپزشکی ایران تشکیل شد و جلسات مفصل برگزار شد برگزار شد؛ سرانجام ، پیشنهادهای ما به کمیته اصلی ارائه شد و ما از نظرات خود دفاع کردیم. مفاهیم اصلی ما مبتنی بر هدایت درمان اعتیاد به درمان داوطلبانه و جرم زدایی تا حد ممکن و حرکت به سمت بیماری هایی مانند اعتیاد است.

مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه درمان و مساعدت اجتماعی گفت: باید در حد امکان برای افراد معتاد کمک های اجتماعی توسعه دهیم ، موارد توانبخشی و کاهش اشتغال را برجسته کنیم و معتادان را مجازات کنیم.

Tuerkaranmanes گفت: “پیش نویس لایحه تهیه شده است و اکنون برای قضاوت در مورد نتیجه قانون خیلی زود است ، زیرا ما نظرات دولت و پارلمان را نمی دانیم ، اما از نظر قانونی از آن آگاهی داریم.” در زمینه دارو و مجوز فروش دارو ندارد.

وی گفت: عطاری ها زیر نظر وزارت صمت کار می کنند و بنابراین کنترل بسیار کمی بر وزارت بهداشت دارند. “توصیه ما این است که مجوزهای آنها توسط سازمان غذا و دارو نظارت می شود و اگر عطاری ها نام گیاهان دارویی را به محصولات ارائه دهند” ، نظارت و کنترل سازمان غذا و دارو بر آنها را افزایش دهید.

مدیرکل درمان و کمک های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این س whetherال که آیا بررسی فروش مواد مخدر توسط معتادان به مواد مخدر افزایش مسمومیت داده است؟ وی گفت: “تحقیقات انجام شده توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس نشان داد كه تخلفات گسترده ای در عطرسازی وجود دارد كه بسیاری از آنها عمدی است.” توزیع هایی كه ارزش آنها هیچ كنترلی ندارد و هیچ كنترلی بر مقدار كیفیت تولید ندارد.

تویرکان منش ادامه داد: بنابراین فروش دارویی که جایی در اتاق زیر شیروانی نداشته باشد به وضوح جرم محسوب می شود و نکته دوم این است که عطاری ها به نام داروهایی که فاقد مجوز هستند ، دارو می فروشند.

وی ادعا کرد که اعتراف وی از طریق شکنجه و اعتراف وی از طریق شکنجه بدست آمده است ، اما اعتراف وی از طریق شکنجه و اعتراف وی از طریق شکنجه بدست آمده است. تجزیه و تحلیل های انجام شده بر روی این چند ترکیب معطر پیچیده نشان می دهد که این ترکیبات خود دارو هستند.

مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه درمان و حمایت اجتماعی گفت: مورد سوم ماده ای است که عطاری ها به عنوان دارویی برای کاهش وزن و رقیق شدن می فروشند و ترکیب شیشه و مت آمفتامین در کوتاه مدت باعث سرکوب اشتها می شود ، زیرا این مواد با این کار ، تعادل انرژی منفی در بدن ایجاد می شود و فرد وزن کم می کند ، اما این کاهش وزن بیش از آنکه در بیماری و چربی تأثیر بگذارد ، در کاهش وزن ، پروتئین و استخوان موثرتر است.

تورکان منش در ادامه به عوارض جانبی این داروی رقیق اشاره و خاطرنشان کرد: آسیبی که این داروها وارد می کنند این است که فرد به این دارو اعتیاد پیدا کرده و عوارض جانبی مانند هذیان ، توهم ، تشنج و مرگ به همراه دارد. این همان اتفاقی است که در مورد عطرها می افتد و آنها از داروهای روانگردان یا سایر محصولات گیاهی داخلی استفاده می کنند و همچنین دوره درمان را پیچیده می کند. این بدان معناست که افرادی که به عطرها مراجعه می کنند احساس می کنند تحت درمان هستند و از مراکز MMT کمک نمی خواهند ، بنابراین جایی برای ستاد مبارزه با مواد مخدر برای تشخیص ، معالجه و کاهش اعتیاد به عطر و حتی تأمین داروهای گیاهی وجود ندارد. درمان اعتیاد آتاری نیست.

وی افزود: پیشنهاد ما در قانون و مقررات این است که انواع خاصی از عطاری ها را تحت نظارت سازمان غذا و دارو مجوز و نظارت کنیم و همچنین فروش هر نوع دارو توسط عطاری ها را ممنوع کنیم.

انتهای پیام

محمد قطب بازدید : 21 دوشنبه 23 فروردین 1400 زمان : 0:01 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 535
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 85
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 210
  • بازدید ماه : 578
  • بازدید سال : 5,916
  • بازدید کلی : 26,248