loading...

قیمت کولر اجنرال در بانه

صاحبان صنایع، فناوری داخلی را بپذیرند https://d77.ir/صاحبان-صنایع،-فناوری-داخلی-را-بپذیرند/ دنیای 77 Tue, 30 Mar 2021 20:11:19 0000 استانی https://d77.ir/صاحبان-صنایع،-فناوری-داخلی-

صاحبان صنایع، فناوری داخلی را بپذیرند https://d77.ir/صاحبان-صنایع،-فناوری-داخلی-را-بپذیرند/ دنیای 77 Tue, 30 Mar 2021 20:11:19 0000 استانی https://d77.ir/صاحبان-صنایع،-فناوری-داخلی-را-بپذیرند/ رئیس مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (IMNO) می گوید ، علی رغم ارقام منتشر شده در مورد موفقیت شرکت های دانش بنیان در صنعت ، این امر هنوز در بخش معدن اتفاق نیفتاده است. حسین منصوری در مصاحبه با دنیای 77 ، به بهانه شناسایی 1400 سال “تولید” نامیده می شود. وی گفت: …

رئیس مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (IMNO) می گوید ، علی رغم ارقام منتشر شده در مورد موفقیت شرکت های دانش بنیان در صنعت ، این امر هنوز در بخش معدن اتفاق نیفتاده است.

حسین منصوری در مصاحبه با دنیای 77 ، به بهانه شناسایی 1400 سال “تولید” نامیده می شود. وی گفت: “حمایت ، مهار.” “تعداد شرکت های دانش بنیان در دهه نود به میزان قابل توجهی افزایش یافت و در این مدت شرکت ها بیش از 50 برابر توانسته اند از مزایای دانش بنیان بهره مند شوند.

وی با اشاره به ارقام منتشر شده از سوی معاونت علمی و فناوری ، تعداد سازمان های دانش بنیان را بیش از 5 هزار و 700 سازمان عنوان كرد و یادآور شد: براساس یك تحقیق مشترك كه توسط ایمیدرو و دانشگاه تهران انجام شده ، حدود 25 سازمان دانش فعال هستند. در معدنکاری بنیاد شناسایی شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: علی رغم حمایت سازمان های دانش بنیان و تصویب قوانین بسیاری ، چالش های بسیاری در توسعه سازمان های دانش بنیان وجود دارد و مهمترین آنها بوروکراسی اداری و روند دشوار سازمان های دانش بنیان و صدور مجوز است. “

رئیس مرکز نوآوری معدن ایران ، کمبود موسسات مالی با سود منطقی و متناسب یکی از مهمترین چالشهای مشاغل است وی خاطرنشان كرد كه نه تنها شركتهای دانش بنیان ، بلكه سایر بنگاههای اقتصادی نیز با این چالش روبرو شده اند.همچنین این شركتها نسبت به محصولات داخلی با بی اعتمادی عمومی روبرو هستند و سازمانهای دولتی هنوز اعتقادی ندارند كه می توان محصولات را به جای همان محصولات ملی در تولید داخلی استفاده كرد. محصول خارجی.

منصوری افزود: از آنجا که سودهای کلانی از طریق واردات حاصل می شود ، مافیایی در این پرونده تشکیل شده است که شاید دلیل خاص ورود محصولات دانش بنیان به اقتصاد کشور باشد.

وی بازاریابی شرکت های دانش بنیان و ضعف دانش کسب و کار را از دیگر چالش های شرکت های دانش بنیان در تولید دانست و ادامه داد: طبق آمار منتشر شده بیش از 70 تا 75 درصد استارت آپ ها و تیم های فناوری از حمایت دولت برخوردار نیستند. امکان پذیر نیست

منصوری خاطرنشان کرد: بنابراین دستگاههای دولتی باید به این گروهها اعتماد کنند و با حمایت از آنها این گروهها هم از طریق استارتاپها و هم سازمانهای دانش بنیان اجازه دسترسی دارند و دستگاههای دولتی می توانند نقش ساده ای در این زمینه داشته باشند. و ممکن است اقدامات بهتری برای رفع موانع آنها انجام دهد.

رئیس مرکز نوآوری و صنایع معدنی معدن ایران به تأمین منابع مورد نیاز شرکت های دانش بنیان توسط دولت اشاره کرد و گفت: “بدون تردید تعدادی قانون خوب برای شرکت های دانش بنیان وجود دارد. من معتقدم که اکنون در پنجره فرصت تغییر فناوری در انقلاب صنعتی چهارم ، با توجه به تحریم ها و عدم سازماندهی و عدم توجه کافی صنایع کشور در قطار انقلاب صنعتی چهارم رها شده است.

وی گفت: بر اساس این گزارش ، تا سال 2030 ، هوش مصنوعی ، اینترنت و رباتیک وارد صنایع فزاینده ای خواهد شد. شیوع ویروس کرونا همراه با همه مشکلاتی که در کشور ایجاد کرد ، منجر به سومین انقلاب صنعتی ما شد ، به ویژه در زمینه آموزش و برخی مراحل پیشرفته تر برای دستیابی به عقب ماندگی.

رئیس مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران خاطرنشان کرد: هم اکنون انقلاب صنعتی چهارم مطرح است و این مرکز یکی از اهداف استراتژیک خود را اجرای انقلاب چهارم صنعتی در معدن و صنعت معدن تعریف کرده است.

منصوری تأکید کرد: هیچ قانون یا مصوبه منتشر شده ای م effectiveثر نخواهد بود مگر اینکه دستگاه های دولتی و بنگاه های اقتصادی کلان این اعتبار را نزد شرکت های دانش بنیان و شرکت های نوپا داشته باشند.

رئیس مرکز نوآوری و صنایع معدنی معدن با اشاره به چالش های توسعه تولید در صنعت معدن گفت: یکی از چالش های صنعت معدن ساختار و فناوری سنتی آن است که شرکت های مستقر در این دوره وارد چرخه نوآوری می شوند بخش

منصوری با بیان اینکه شرکت های فناوری در ساخت چندان موفق نبوده اند ، افزود: اگرچه آماری از موفقیت شرکت های دانش بنیان در ورود به صنعت منتشر شده است ، اما معتقدم حداقل برخی از صنایع معدنی و معدنی هنوز ادعای فوریت شرکت ها را دارند . “، این اتفاق نیفتاد و از طرف دیگر باید اعتراف کنیم که خطر ورود فناوری به صنایع زیاد است.

وی توضیح داد: بخشی که ساخته می شود برای ورود به چرخه تولید نیاز به سرمایه گذاری دارد ، در حالی که بنگاه اقتصادی و صنعتی باید این اعتبار را داشته باشد و تصدیق کند که قطعه ساخته شده مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام

محمد قطب بازدید : 27 شنبه 14 فروردین 1400 زمان : 23:28 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 535
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 143
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 268
  • بازدید ماه : 636
  • بازدید سال : 5,974
  • بازدید کلی : 26,306