loading...

قیمت کولر اجنرال در بانه

سفر «وانگ یی» به تهران/ سند همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین به امضا می‌رسد https://evarah.ir/2021/03/سفر-وانگ-یی-به-تهران-سند-همکاری-جامع/ ایواره Fri, 26 Mar 2021 15:08:41 0000 بین ال

سفر «وانگ یی» به تهران/ سند همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین به امضا می‌رسد https://evarah.ir/2021/03/سفر-وانگ-یی-به-تهران-سند-همکاری-جامع/ ایواره Fri, 26 Mar 2021 15:08:41 0000 بین الملل https://evarah.ir/2021/03/سفر-وانگ-یی-به-تهران-سند-همکاری-جامع/

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین ایواره ، در دومین روز از سال جدید خورشیدی ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سفر وانگ یی ، عضو شورای ایالتی و وزیر امور خارجه چین در تهران ، چین به دعوت محمدجواد ظریف ، همتای ایرانی خود ، جمعه ، …

منبع: خبرگذاری ایواره
سفر «وانگ یی» به تهران/ سند همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین به امضا می‌رسد


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین ایواره ، در دومین روز از سال جدید خورشیدی ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سفر وانگ یی ، عضو شورای ایالتی و وزیر امور خارجه چین در تهران ، چین به دعوت محمدجواد ظریف ، همتای ایرانی خود ، جمعه ، 26 آوریل تا شنبه 7 آوریل به تهران سفر می کند.

وی همچنین اعلام کرد وانگ یی با همتای ایرانی خود حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و در مورد راه های تقویت مشارکت استراتژیک دو کشور و تبادل نظر در مورد تحولات بین المللی و منطقه ای گفتگو خواهد کرد.

رئیس هیئت دیپلماتیک چین که عصر امروز وارد تهران شد ظهر شنبه همچنین با ظریف در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد کرد.

برنامه جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه 25 ساله قرار است فردا (شنبه) به امضای وزرای خارجه دو کشور برسد.

همزمان با سفر رسمی رئیس جمهور جمهوری خلق چین “شی جین پینگ” به ایران ، در تاریخ 20 فوریه 2016 ، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه هایی را برای ارتقا سطح روابط برای یک مشارکت راهبردی جامع صادر کردند. . بر اساس پیشنهاد طرف ایرانی برای برقراری روابط بلند مدت با چین برای مدت 25 سال و توافق طرف چینی ، طرفین در بند 6 بیانیه آمادگی خود را برای مشورت و مذاکره برای بلند مدت ابراز داشتند. سند همکاری

در همین راستا ، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، با همکاری سایر نهادهای ذیربط در کشور و برگزاری جلسات متعدد ، نسخه ای از “برنامه همکاری جامع” را تهیه و پیش نویس در طی دیدار محمد. جواد ظریف در سپتامبر 2009. در بهار 1399 ، طرف چینی به طور رسمی نظر خود را در مورد پیش نویس اعلام کرد. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همکاری نهادهای مربوطه در داخل کشور ، سند را بررسی و به مراحل قانونی ادامه داد.

در جریان سفر محمد جواد ظریف به استان یوننان چین در اکتبر 2016 ، نظرات اصلاحی و تکمیلی ایران در این باره به دولت چین ابلاغ شد و چین اواسط مارس 2016 نظرات خود را درباره این سند به وزارت امور خارجه ایران اطلاع داد. ، این سند قرار است روز شنبه 27 آوریل 1400 به امضای وزرای خارجه دو کشور برسد.

این سند در چارچوب برنامه ای برای یک دوره طولانی مدت 25 ساله تهیه و تهیه شده است و در این سند طرفین توافق کرده اند که برای دستیابی به مشارکت استراتژیک جامع و عمل ارتقا its آن ، نقشه راه و افق روابط جامع . این سند باید یک برنامه سیاسی ، استراتژیک ، اقتصادی و فرهنگی در نظر گرفته شود که جنبه های جامع روابط بلند مدت را دنبال می کند.

سعید خطیب زاده سخنگوی هیئت دیپلماتیک اخیراً در مورد نقشه راه 25 ساله ایران و چین گفته بود: “در سفر اخیر ظریف به چین ، این موضوع مورد بحث قرار گرفت ، متون رد و بدل شد و این نقشه راه همکاری طولانی مدت بین ایران و چین است ، و انشاالله در حال توسعه است. ” از آنجا که این سند به موضوعات فعلی نمی پردازد ، ما در حال تعریف دقیق چارچوب مشارکت استراتژیک بلند مدت برای این روابط هستیم.

وی در بیانیه دیگری گفت: “رابطه ما با چین به یک همکاری استراتژیک رسیده است و نقشه راه 25 ساله نه تنها محو نمی شود ، بلکه با جدیت دنبال می شود.” سیاست کنونی ایران مبتنی بر تحولات فعلی نیست. سیاست ما بر اساس نگاه بلند مدت ما به تحولات جهانی و منطقه ای است.

به گزارش فارس ، علاوه بر این نمایشگاه اسناد مربوط به پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و چین ، شنبه 27 فروردین در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه افتتاح می شود و چین

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، محمد جواد ظریف در پیامی با آرزوی سال نو میلادی چینی در 14 فوریه 2016 ، با اشاره به پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و چین ، گفت: قطعاً کمک کنید توسعه روابط دوجانبه

وزیر خارجه چین پیش از ایران به عربستان سعودی و ترکیه و سپس به امارات متحده عربی ، بحرین و عمان سفر خواهد کرد.

هوآ لیمینگ ، سفیر پیشین چین در ایران ، هدف از سفر وزیر خارجه چین به منطقه غرب آسیا را تشریح کرد و گفت هدف وانگ “گسترش حلقه دوستان چین و بهبود روابط با این کشورها” است.

محمد کشاورز زاده ، سفیر ایران در پکن ، اخیراً در توییتر خود نوشت: “با فروکش ویروس کرونا ، روابط ایران و چین در سال جدید تغییرات عمده ای را تجربه خواهد کرد.”

وزیر امور خارجه چین در بیانیه ای در ماه مارس گفت: “اکنون كه آمریكا آمادگی خود را برای بازگشت به برجام اعلام كرده است ، آنها باید تحریم های ناعادلانه علیه ایران را لغو كنند و تهران نیز باید به تعهدات برجام بازگردد.” (بیشتر بخوانید)

هوآ چانیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در بیانیه ای در تاریخ 23 آوریل گفت که برجام در یک مقطع حساس قرار دارد و ایالات متحده باید به توافق لغو تحریم های ایران بازگردد.

انتهای پیام /



کلیه محتوای این سایت طبق استخراج اخبار روز، اقدام به نشر محتوا می نماید، لذا مسوولیت تمام مقالات سایت بر عهده سایت های منبع بوده و ایواره هیچ مسوولیتی در قبال کلیه محتوای این سایت نخواهد داشت.

منبع: خبرگذاری ایواره
سفر «وانگ یی» به تهران/ سند همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین به امضا می‌رسد

محمد قطب بازدید : 18 یکشنبه 08 فروردین 1400 زمان : 17:29 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 535
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 214
  • بازدید ماه : 582
  • بازدید سال : 5,920
  • بازدید کلی : 26,252