loading...

قیمت کولر اجنرال در بانه

تخت کم بیاوریم، گرفتاری بزرگی خواهیم داشت/ آغاز واکسیناسیون بیماران خاص خوزستان از هفته آینده https://evarah.ir/2021/03/تخت-کم-بیاوریم،-گرفتاری-بزرگی-خواهیم-د/ ایواره Sun, 07 Mar 2021 02:5

تخت کم بیاوریم، گرفتاری بزرگی خواهیم داشت/ آغاز واکسیناسیون بیماران خاص خوزستان از هفته آینده https://evarah.ir/2021/03/تخت-کم-بیاوریم،-گرفتاری-بزرگی-خواهیم-د/ ایواره Sun, 07 Mar 2021 02:53:46 0000 استان ها https://evarah.ir/2021/03/تخت-کم-بیاوریم،-گرفتاری-بزرگی-خواهیم-د/

ایواره / خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ظرفیت سازی در بیمارستان ها برای پذیرش بار سنگین ارجاع بیماران بیماری کرونا گفت: “ما تاکنون خجالت نکشیده ایم اما اگر در تأمین تخت مشکل داشته باشیم” مسئله.” دکتر. فرهاد ابوالنجادیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان اخیر اظهار …

منبع: خبرگذاری ایواره
تخت کم بیاوریم، گرفتاری بزرگی خواهیم داشت/ آغاز واکسیناسیون بیماران خاص خوزستان از هفته آینده

ایواره / خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ظرفیت سازی در بیمارستان ها برای پذیرش بار سنگین ارجاع بیماران بیماری کرونا گفت: “ما تاکنون خجالت نکشیده ایم اما اگر در تأمین تخت مشکل داشته باشیم” مسئله.”

دکتر. فرهاد ابوالنجادیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان اخیر اظهار داشت: روز جمعه بیشترین ویزیت بیمارستانی داشتیم ؛ در این روز 4400 نفر به مراکز بهداشتی و 2300 نفر به بیمارستانها مراجعه کردند که بالاترین میزان مثبت تعریف شده مثبت است بیمارستان در این روز با 200 نفر بستری بود.

به گزارش ایواره ، وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در RT (شاخص تولید بیمار به بیمار) دخیل هستند ، افزود: در حال حاضر تعداد مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی همچنان در حال رشد است ؛ هفته گذشته RT در استان خوزستان برابر با 1.23 ، به این معنی که 123 بیمار در هر 100 بیمار تولید شده است. 100 بیمار 110 بیمار تولید شده است و ما هنوز به زیر شماره یک نرسیده ایم.

سخنگوی ستاد مدیریت تاج در خوزستان ادامه داد: تعیین محدودیت ها و کار با مردم به کاهش این تعداد به کمتر از یک کمک می کند ؛ اگر این تعداد به زیر یک برسد ، بیماری رو به زوال است که امیدوارم از یک هفته دیگر 10 روز آینده

ابوالنژادیان اظهار داشت: هم اکنون در برخی از شهرهای سرخ رنگ روند کاهش بیماری آغاز شده است. نقطه شروع قله سوم خوزستان شادگان بود که هم اکنون روند نزولی در شادگان و هویزه دارد و آبادان به یک فلات تبدیل شده است ، اما روند بیماری در سایر مناطق استان خوزستان به ویژه در اهواز رو به رشد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری و جلوگیری از شیوع بیماری به سایر نقاط کشور گفت: از روز پنجشنبه برای صدور کارت پرواز آزمایش منفی لازم است یا بلیط “. با توجه به شیوع سریع ویروس جهش یافته در انگلیس ، واحدهای نمونه گیری در فرودگاه ها ، ایستگاه های قطار و پایانه های اتوبوس حومه ای برای کاهش شیوع بیماری به سایر مناطق کشور ایجاد شده است ، اما مسافران می توانند به مراکز انتخاب شده 24 مراجعه کنند ساعت ها قبل برای جلوگیری از اضافه بار. این تست را انجام دهید.

وی افزود: یکی از دلایل ازدحام جمعیت در واحد نمونه برداری فرودگاه این بود که همه استانی ها تصور می کردند این آزمایش فقط در فرودگاه انجام می شود ، در حالی که این آزمایش در مراکز منتخب نیز انجام می شود و مسافران می توانند 24 ساعته به مراکز مراجعه کنند. یک روز قبل از سفر “آزمون را انجام دهید.

ابوالنژادیان گفت: این امر باعث می شود استان های دیگر شامل نشوند. به دلیل آلودگی در جنوب و غرب استان خوزستان ، شهرهای شمالی و شرقی نیز کمتر درگیر آن هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت تاج خوزستان گفت: ورود و خروج وسایل نقلیه با پلاک غیر محلی و محلی ممنوع است و مبادی ورودی استان خوزستان تحت کنترل است. همچنین ورود و خروج اتومبیل های دارای پلاک غیربومی و اتوماتیک در بین شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

وی گفت: از مردم می خواهیم که به خود توجه کنند و سفر نکنند. ویزیت بیمارستان زیاد است. ما از سلامتی آنها مراقبت می کنیم و این تصمیمات برای سلامتی آنها گرفته می شود.

ابوالنجادیان افزود: نگرانی ما حفظ سلامتی مردم است. هدف ما این نیست که مردم را در بیمارستان ببینیم و جان خانواده ها را نجات دهیم. هفته گذشته شاهد مرگ یک مادر بودیم ، اما دیروز دختر این خانواده که در مراسم خاکسپاری مادرش شرکت کرده بود نیز به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا قلب درگذشت.

وی افزود: شرکت در مراسم عزاداری تسلیت گفتن است و عزاداری نباید به عزاداری دیگری تبدیل شود اما باز هم از این نظر مشکل داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به حضور مداوم برخی افراد در بازارها گفت: به عنوان مثال ، دیروز تصاویر بازار عبدالحمید در اهواز و برخی فروشندگان در برخی مکان ها را دیدم. برخی از افراد هنوز هم از این مکانها بازدید می کنند در حالی که اکنون زمان خرید نیست. این افراد باید وضعیت بیماران را در بیمارستان ها ببینند.

وی با اشاره به محدودیت در فعالیت های اداری گفت: از روز یکشنبه تا پایان سال ، ادارات غیر هسته ای با حداکثر 10 درصد نیرو در منطقه فعالیت می کنند. در واقع تعطیلات عید را زودتر شروع کردیم تا تعداد مراجعه را کاهش دهیم.

ابوالنجادیان گفت: از طرف وزارت بهداشت قول مساعدی برای تهیه واکسن بیشتر به ما داده شده است. ما امیدواریم که واکسیناسیون بیماران خاص ، که یکی از نقاط آسیب ما هستند ، از این هفته آغاز شود و بنابراین ، واکسیناسیون بیماران خاص تحت دیالیز ، هموفیلی ، تالاسمی و فرارسیدن سریعتر از سایر مناطق کشور انجام می شود. .

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به لزوم واکسیناسیون کلیه پرسنل بهداشتی ، تصریح کرد: تاکنون فقط کادر پزشکی ICU ، اورژانس و کرونا واکسن دریافت کرده اند. ما حدود 8000 کارمند بهداشت داریم که تشخیص داده شده اما هنوز واکسینه نشده اند.

وی افزود: در حال حاضر واکسیناسیون در اولویت کارکنان بیمارستانهای خصوصی و حتی دانشگاههایی که بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب را پذیرش نمی کنند ، نیست. در حال حاضر ، تزریق در اولویت نیروهای بیماری کرونا و پرسنلی است که مستقیماً با بیماران مبتلا به بیماری شریان بیماری کرونا برخورد می کنند.

ابوالنجادیان اظهار داشت: امیدواریم روند تزریق واکسن برای متخصصان بهداشت و بیماران خاص از هفته آینده آغاز شود.

وی گفت: واکسیناسیون جانبازان بالای 50 درصد ، آسیب نخاعی و مواد شیمیایی نیز از هفته گذشته آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: واکسن هایی برای مقیمان ، پزشکان ، پرستاران و پزشکان شاغل در بخش تاج تزریق می شود. امیدواریم با زایمان های بعدی افراد بیشتری را در استان خوزستان واکسینه کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تهویه مناسب برای کاهش انتقال ویروس ، گفت: “یکی از راههای گسترش بیماری محدود شدن به فضای فیزیکی تحت پوشش است که باعث آلودگی می شود.” در حال حاضر هوا در خوزستان خوب است و مردم حداقل می توانند درها و پنجره ها را باز کنند. کارمندان دفتر همچنین باید تمام درها و پنجره ها را باز نگه دارند.

ابوالنجادیان اظهار داشت: این ویروس تا 20 دقیقه در هوای آزاد زنده می ماند ، بنابراین اگر درها و پنجره ها باز باشد ، گردش هوا باعث کاهش بار ویروس و قدرت انتشار در فضای محدود می شود. حتی اگر باعث عفونت شود ، بیماری زا خواهد بود.

وی اظهار داشت: ورود ویروس به مجاری تنفسی در شدت درگیری و بروز علائم م effectiveثر است ، بنابراین علاوه بر شستشوی منظم دست ، مسافت و استفاده از ماسک ، تهویه مناسب در کاهش ویروس بسیار مثر است. داخل را بارگیری کنید. “

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان نحوه تشخیص ویروس کرونا انگلیسی اظهار داشت: آزمایش PCR برای تشخیص بیماری انجام می شود اما آزمایش NGS برای تشخیص نوع ویروس کرونا در بیمار انجام می شود.

وی ادامه داد: همکاران به طور تصادفی این کار را انجام می دهند و 56 درصد از نمونه های مورد بررسی جهش انگلیسی به ویژه در جنوب و غرب استان خوزستان بوده است.

ابوالنجادیان با اشاره به افزایش شیوع جوانان گفت: میزان ابتلای افراد 15 تا 29 ساله به نوع انگلیسی در مقایسه با نوع چینی ووهان افزایش یافته است ، اما بیشترین سن شروع بین 30 تا 39 سال است.

وی افزود: جوانان نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند ، بنابراین اکنون در بیمارستان ابوسار کودکان اهواز ، سه بیمار در بخش مراقبت های ویژه و 9 بیمار در بخش های عادی بستری هستند. بروز تاج گذاری در کودکان زیاد نیست ، اگرچه دو مورد مرگ داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: برای اینکه کمبود تخت در همه شهرها ایجاد نشود ، در دو بیمارستان گلستان و امام خمینی (ره) اهواز تغییر ظرفیت داده و ظرفیت های جدیدی ایجاد کرده ایم. مولد اکسیژن در این بیمارستان ها نصب شد و روز جمعه 60 تخت مراقبت ویژه و 50 تخت عادی در بیمارستان گلستان و به همین تعداد در بیمارستان امام اضافه شد. یک بیمارستان جدید به بیمارستان رازی و دو بخش دیگر به بیمارستان سینا اضافه می شود.

وی گفت: “ما نمی خواهیم مردم را در بیمارستان ها ببینیم ، اما وظیفه ما ظرفیت سازی است.” تاکنون این کار انجام شده است و امیدواریم وضعیت بدتر نشود.

ابوالنجادیان ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان های امام ، رازی ، فاطمه زهرا ، سینا و امیرالمومنین اهواز مستقیماً در اهواز بیمار پذیرش می کنند و بیمارستان گلستان اهواز نیز از بیمارستان رازی و بیمارستان رازی پشتیبانی می کند. آنها به بیمارستان های گلستان و شهید منفرد منتقل می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیمارستان رازی به کسی نمی گوید که ما تخت نداریم. هنگامی که در اورژانس بیمارستان مشکلی پیش آمد ، بیماران با اتوبوس ایستگاه آمبولانس و سایر آمبولانس ها به بیمارستان های دیگر منتقل می شوند. ما تاکنون مردم را خجالت نکشیده ایم اما اگر در تختخواب مشکلی داشته باشیم مشکل بزرگی خواهیم داشت.

ابوالنژادیان با اشاره به اقدامات بهداشتی در زمینه کنترل بیماری گفت: در طرح شهید سلیمانی با حضور 810 تیم نظارتی ، 197 تیم مراقبت ، 349 تیم نظارتی و 531 تیم پشتیبانی به طور گسترده بیماری ها را تشخیص می دهند. اقدامات نظارتی برای کنترل پروتکل ها ، استفاده از ظرفیت سفیران بهداشت برای افزایش دانش بهداشت جامعه و انجام آزمایشات گسترده از استراتژی های مهم بهداشتی است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در سخنانی در یک برنامه تلویزیونی افزود: روزانه حدود 15000 آزمایش در استان خوزستان انجام می شود و بیماران شناسایی شده داروهای لازم را دریافت می کنند تا بیماران در شرایط بد به بیمارستان ها مراجعه نکنند و قرنطینه می شوند تا دیگران “آلودگی نکنید. بهداشت محیط و شغل همچنین مشاغل و مشاغل را رصد می کند و مهمترین راهکار محدود کردن و کاهش سفرها و سفرها برای کاهش چرخه انتقال ویروس است.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
تخت کم بیاوریم، گرفتاری بزرگی خواهیم داشت/ آغاز واکسیناسیون بیماران خاص خوزستان از هفته آینده

محمد قطب بازدید : 23 دوشنبه 18 اسفند 1399 زمان : 21:33 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 535
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 190
  • بازدید ماه : 558
  • بازدید سال : 5,896
  • بازدید کلی : 26,228