loading...

قیمت کولر اجنرال در بانه

«تاراج کودکی» روایتی از کودکان کار مجازی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان https://d77.ir/تاراج-کودکی-روایتی-از-کودکان-کار-مجا/ دنیای 77 Fri, 19 Feb 2021 22:36:29 0000 جامعه و خا

«تاراج کودکی» روایتی از کودکان کار مجازی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان https://d77.ir/تاراج-کودکی-روایتی-از-کودکان-کار-مجا/ دنیای 77 Fri, 19 Feb 2021 22:36:29 0000 جامعه و خانواده https://d77.ir/تاراج-کودکی-روایتی-از-کودکان-کار-مجا/ خبرگزاری میر ، گروه استان ها – کوراش دیباج: چشمانش سیاه ، کودکانه است ، به شما سلام می کند و به ماه و چشمان سیاه شما سلام می کند ، صورتش شاد و کودکانه است ، اما یک واقعیت تلخ در پشت این چهره شاد وجود دارد … شاید در وهله اول ، فیلم …

خبرگزاری میر ، گروه استان ها – کوراش دیباج: چشمانش سیاه ، کودکانه است ، به شما سلام می کند و به ماه و چشمان سیاه شما سلام می کند ، صورتش شاد و کودکانه است ، اما یک واقعیت تلخ در پشت این چهره شاد وجود دارد …

شاید در وهله اول ، فیلم های مشترک او باعث شود که همه از او قدردانی کنند و به خود بگویند که می خواهد فرزندش از کودکی به دنبال استعداد و کسب درآمد باشد. آیا کودک داوطلبانه این کار را انجام می دهد یا اینکه کودک و والدین وی از عواقب این نوع ورود آگاه هستند و از آنچه در دنیای مجازی اتفاق می افتد بی اطلاع هستند؟

این کودک فقیر یا حتی خارج از مدرسه نیست ، او در صفحه مجازی سعی دارد انواع مواد غذایی را با علاقه انجام دهد. وی گفت: “احتمالاً هیچ مشكلی وجود ندارد ، حتی والدینش او را تشویق می كردند ، اما مخفیانه با این واقعیت تلخ روبرو هستیم كه امروز با گسترش و معرفی شبكه های مجازی بیشتر از گذشته شاهد ظهور تلفن های هوشمند در جامعه بوده ایم.” کودک کار مجازی »نوظهور آسیب های اجتماعی که این روزها با اپیدمی کرونا تشدید شده است یک آسیب اجتماعی است که گاهی اوقات بسیاری از والدین ناخواسته باعث آن می شوند.

بسیاری هنوز تفاوت کودک کار با کودک خیابانی را نمی دانند

من از برخی از کاربران که آخرین پست این کودک را درباره کودک کار مجازی پسندیده اند ، می پرسم ، جوابی که من از آن دریافت کردم قابل تحسین است. بسیاری هنوز تفاوت کودکان کار با کودکان خیابانی را نمی دانند ، برخی فقط در تصویر می بینند که هیچ کاری وجود ندارد کودک در فضای مجازی. و متأسفانه هنوز برخی تصور می کنند که کودک کار کودکی است که از فقر و کمبود والدین درآمد کسب می کند.

بر اساس تعریف علمی کودک کار ، این واقعیت که کودکان کار به طور بی وقفه و به ندرت به کار گرفته می شوند ، اغلب آنها را از تجربه مدرسه و کودکی محروم می کند و سلامت روحی و جسمی آنها را تهدید می کند.

به عبارت دیگر ، کودکان کار به طور رسمی در دو کشور تعریف می شوند: نوع کار و حداقل سن برای آن شغل.

کودک را معمولاً کودک کار می نامند که فعالیتهایی انجام می دهد که به سلامتی جسمی ، روحی ، اجتماعی ، اخلاقی و شخصیتی کودک آسیب برساند و در آموزش کودک اختلال ایجاد کند.

حال برای برخی این س arال پیش می آید که آیا فعالیت برخی از بچه های معاینه کننده ، مدل ها و … با تعریف فعالیت کودکان کار مغایرت دارد؟ و آیا کودکان می توانند چنین فعالیت هایی را به عنوان کار کودکان مجازی معرفی کنند؟

کودکان در فضای مجازی کار می کنند

مهین شهسواری آنلاین ، دکترای گروه علوم ارتباطات و مدرس دانشگاه ، به خبرنگاران گفت: “کلمه” کار “می تواند برای توصیف فعالیت های کودکان در فضای مجازی مورد استفاده قرار گیرد زمانی که تأثیر منفی نه تنها بر سلامت جسمی بلکه سلامت جسمی. سلامت روان کودک. “

وی ادامه داد: ما نمی توانیم از تأثیرات مثبت فضای مجازی و استفاده از آموزش و پرورش و کودکان در این فناوری چشم پوشی کنیم ، اما سن و میزان استفاده از این فناوری ها و شبکه های ارتباط جمعی در فضای مجازی بسیار مهم است “” امروز ، گسترش علم ارتباطات و سیستم عامل های آموزشی و دوره های مجازی حتی در آن زمان ، به ویژه در دوره همه گیر کرونا ، شاهد موج جدیدی از کاربران جوان هستیم ، اما بسیاری از کشورها زمان حضور و برنامه هایی را که کودکان استفاده می کنند ، مدیریت می کنند.

فضای مجازی در کشور ما رها شده است

وی افزود: متأسفانه علی رغم سیاست های متناقض در كشور ما و فقدان صدای واحد برای مدیریت فضای مجازی ، این فضا به حال خود رها شده است ، چه رسد به پروتكل كودكان ، به ویژه آنها كه می خواهند تجارت كنند یا كار دیگری انجام دهند ، ” او گفت. تهیه و تدوین.

شهسواری در مورد رشد کنترل نشده کاربران کودک در شبکه های مجازی بزرگسالان هشدار داد: “متأسفانه عملکرد شبکه های اجتماعی بزرگسالان به شدت به کاربران کودک آسیب زده است. ارسال یک ویدیو روی جلد برای تصور اینکه کودک چه مقدار می تواند ببیند یا غذایی که آزمایش می کند کافی است. “تشویق و این میزان احساسات توسط جبران كننده هایی كه به كودك تحمیل می شوند آسیب می بیند.

صدمات عاطفی به فضای مجازی برای هر کودکی بیشتر از آسیب به کودکان خیابانی است

وی ادامه داد: روانشناسان باید توجه بیشتری به تأثیرات مخرب اینگونه فعالیتها بر سلامت روان داشته باشند اما به عنوان یک معلم علوم ارتباطات باید بگویم که متأسفانه بسیاری از والدین به دلیل عدم آموزش های لازم رسانه ای ، ناخواسته فرزندان خود را به چنین روشی هدایت می کنند. این به خواسته ها و آرزوهای کودک مربوط می شود ، زیرا کودک احساسات منفی و مثبت بیشتری از آنچه تصور می شود احساس می کند ، اما به نوعی آسیب می بیند از کودکی که در مکان واقعی کار می کند.

علیرضا منشی ، دکترای روانشناسی بالینی معتقد است که فعالیتهای کودکان در فضای مجازی مانند مدلها ، آزمایشگران و حتی سرگرمی نمونه هایی از کودکان کار است.

وی در گفتگو با آنلاین اظهار داشت: بسیاری از کاربران ، به ویژه والدین ، ​​وقتی صفحاتی را مشاهده می کنند که کودکان در آن مشغول فعالیت اقتصادی هستند ، فقط به صورت خندان و نوع پنجره کار نگاه می کنند اما می دانند که ناسالم ترین و بیش از حد مولد کودک آن است “می شود.

این روانشناس بالینی گفت: متأسفانه امروزه والدین از سرخوردگی ها ، ترس ها و ناکامی هایی که به نوعی منجر به شکوفایی و موفقیت فرزندانشان در زندگی شخصی و اجتماعی آنها می شود ، با وجود سطح بالای تحصیلات و سواد در جامعه ، بی اطلاع هستند. از سن رشد آنها آگاه بودند و این امر منجر به توزیع کودکانی شد که بیشترین اختلالات روانی در جامعه را در آینده دارند.

مناسه ادامه داد: این نوع فعالیت کودکان در فضای مجازی کار کودکان نامیده می شود زیرا این امر بر کودک و سطح رشد ذهنی وی تأثیر می گذارد ، کودک در هر سنی به مقدار مشخصی از عشق ، علاقه و توجه نیاز دارد اما وقتی این توجه باعث افزایش ظاهر فضای مجازی شخصیت و خود را تأیید می کند. -با توجه به آموزش شخصی می خواند ، که احساس می کند کاربران بدون تأیید هیچ استعداد و توانایی ندارند.

والدین ناآگاهانه به سلامت روانی کودک آسیب می رسانند

این روانشناس بالینی گفت: والدین از تأثیر چنین فعالیت هایی بر روی فرزندان خود در فضای مجازی آگاهی ندارند و فکر می کنند با تشویق و حمایت از فرزندان خود برای انجام چنین فعالیت هایی او را از کودکی آزاد می کنند اما مهمترین چیز این نیست دانستن اینکه ، هر کودکی در طول رشد و تثبیت شخصیت خود باید مورد ضربه قرار گیرد ، و این چیزی نیست جز سلامت روانی کودک.

یکی از آسیب های اجتماعی نوظهور کار مجازی کودک است

رضا عابدینی ، جامعه شناس کودک بر این باور است که روند جهانی شدن تهدیدی بیش از هر زمان دیگری برای سازمان خانواده ، به ویژه خانواده های ساختاریافته و متشکل از ساختار سنتی است ، و این آسیب های اجتماعی بیش از پیش مانند کودک کار مجازی را به وجود می آورد. .

وی ادامه داد: کودک کار مجازی نمونه بارز جامعه ای با نقایص اجتماعی فراوان است ، جامعه ای که در آن از ابتدایی ترین فرد خانواده غفلت می شود ، جامعه ای که از وضعیت اجتماعی فعلی و عدالت اجتماعی راضی نیست و سعی در فرار از این وضعیت. “، جامعه ای که در آن ناامیدی اجتماعی بسیار زیاد شده است به طوری که کودکان ، به ویژه فرزندان خود ، تنها راه حل این مشکل را می بینند.

در کشور ما ، نهادهای خانواده ضعیف و ناکارآمد شده اند

این جامعه شناس معتقد است که نهاد خانواده در کشور ما علیرغم اصرار مکرر مقام معظم رهبری برای تقویت آن ضعیف و ناتوان شده است. با این وجود والدین پوسته زیبایی به شکل افزایش مزایا و سطح رفاه این نهاد دارند اما این نهاد بسیار مهم است. -مخلوط ، نادان و بی لیاقت.

عابدینی گفت: کودکان کار مجازی نتیجه دو بی توجهی عمده است ، اول بی توجهی والدین و فرزندان بدون تربیت صحیح و دوم بی توجهی و مهمتر از همه ناقص بودن قوانین حقوق کودک در کشور. ایده متفاوتی در مورد آن ، اما انتظار می رود قوانین و حقوق کودک در فضای مجازی رعایت شود.

به گفته میهر ، آنچه از گفتگوهای متخصصان و کاربران فضای مجازی در این باره می توان استنباط کرد این است که کودک کار مجازی به دلیل بی توجهی به بسیاری از امور ، تقویت سازمان خانواده ، نبود پروتکل و نبود بسترهای لازم ، یک آسیب اجتماعی در حال ظهور است. برای حضور و فعالیت بچه ها در فضا. مجازی و از همه مهمتر فقدان مبانی قانونی برای افزایش تعداد این آسیب های اجتماعی در فضای مجازی و لزوم ایجاد کلینیک های مربوط به حقوق کودک در استان های کشور ، دسترسی به این کلینیک ها برای جلوگیری از جلوگیری جدی در این منطقه جدی تر است.

محمد قطب بازدید : 23 یکشنبه 03 اسفند 1399 زمان : 13:14 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 535
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 734
  • بازدید سال : 6,072
  • بازدید کلی : 26,404